Tuesday, October 5, 2010

Saat ini..



Bila tirai malam menjelma..
Hati mula gelisah...
Fikiran mula tidak tenang..

Sukar untuk lafazkan...
Sekelip mata kebahagiaan ku pergi..
Pergi bersama-sama janji, harapan dan impian yg ku anyam bersamanya..

Hurm..

Entah la..
Sedih tak terkira...
Duhai malam yang sepi ini..

Bagaimana inginku kuatkan hati ini?
Mudah kawan2 berkata..
Lupakan apa yang terjadi..
Mulakan dengan kehidupan yang baru..


Namun...
Aku tak berdaya untuk melupakan apa yang telah terjadi...
Setelah aku cuba jadi yang terbaik..
Setelah aku cuba turuti kehendaknya..
Ini yang ku dapat...
Ini yang dibalasnya..

Perit?

Ya.. Amat Perit...
Luaran ternyata aku kelihatan seperti biasa..
Tersenyum girang..
Gelak ketawa bagaikan tiada apa yang terjadi..

Namun semuanya hanyalah lakonan...
Untuk menutupi segala persoalan yang mungkin akan di ajukan..
Hurm...

Kini...

Kosong...
Seakan akan seperti kain putih yang tiada coraknya..
Aku harus perjuangkan cita-cita dan harapan ku...

Selebihnya ku serah pada ALLAH swt...

Tabahkanlah hati hambaMu ini...
Tenangkanlah jiwa hambaMu ini...
Kurniakanlah kekuatan dalam diri hambaMu ini...

amin.. amin.. yarabil-al amin...
http://www.cute-smiley.com

0 comments: